"Освіта не дає паростків у душі, якщо вона не проникає до значної глибини", - Піфагор.

Науково-методична діяльність


Науково-методична діяльність


     Робота у складі творчої групи вчителів початкових класів за темою "Інноваційні технології навчання. Застосування методів проектів при формуванні пізнавальної активності учнів у початковій школі" (2010 р.)






Відгук на підручник для 1 класу з російською мовою навчання "Буквар" (авт.О.М.Рудяков, Т.Я.Фролова, Л.О.Миронова, 2012р.)


    У 2012-13  навчальному році учні 1 класів з російською мовою навчання працювали за «Букварем» авторів О.М.Рудяков, Т.Я. Фролова, Л.О. Миронова. Даний підручник входить до навчально-методичного комплекту, який призначений для реалізації завдань програми з навчання читання, письма, слухання-розуміння, говоріння й літературного розвитку першокласників.
Структура, зміст і методичний апарат Букваря відповідає нормативним вимогам Державного стандарту початкової загальної  освіти, на­вчальної програми. Зміст підручника враховує особистісно зорієнтований підхід до навчання грамоти та реалізує  інформаційну, розвивальну, виховну і мотиваційну мету.
     Матеріал підручника підібраний з урахуванням вікових особливостей дітей шестирічного віку, з  доступним  змістом і мовою. Підручник гарно ілюстрований, тематика малюнків відповідає інтересам малюків – це казки,  ігри, загадки, скоромовки, сюжетні малюнки, які відтворюють життєві ситуації.
Підручник побудовано з урахуванням принципів науковості, систематичності, наступності і логічної послідовності викладу матеріалу.  
Вважаю доцільним у побудові Букваря використання тематичного підходу та опрацювання у різні періоди навчання таких тем: «Громадянин України», «Традиції українського та російського народів», «Особистість дитини», «Минуле та майбутнє», «Соціалізація», «Правопис», «Мовлення». Наявність матеріалів  для післябукварного періоду значно полегшила організацію роботи в цей період.
 Авторами вдало використаний провідний принцип зву­кового аналітико-синтетичного методу - «від звука до букви». Розворот букваря вміщує: текст для слухання-розуміння (аудіювання), видокремлення певних мовних одиниць (слова, звука); сюжетний малюнок до змісту тексту; матеріал для читання (злиття, буквосполучення, односкладові слова); ілюстративний матеріал, предметні малюнки, в назвах яких є виучуваний звук, відповідна буква, матеріал для розвитку мовлення.
У підручнику запропоновано твори, зміст яких спри­ятиме мовленнєвому, естетичному, патріотичному, моральному, загальнокультурному вихованню учнів; збагачуватиме знаннями про культуру рідного краю, його традиції та звичаї.
Позитивний результат у формуванні читацьких та мовленнєвих навичок дає наявність завдань щодо роботи з одиницями мови, а саме: звуком, складом, словом, реченням. Активізують словник дитини  різноманітні вправи, серед яких належне місце займають словниково-логічні, які спрямовані не тільки на розвиток мовлення, а й на розвиток мислення учня.

Опрацьовуючи  сторінки підручника, незрозумілим залишилися деякі ідеї  та задуми авторів, наприклад, матеріал сторінки 20. Для більш ефективного використання цього матеріалу необхідні пояснення та методичні рекомендації авторів. При опрацюванні теми «б-п» авторами був наведений приклад «столб - столп». На мою думку, подібні слова є важкими для розуміння  дітьми шестирічного віку. 
Розворот підручника має текст-завдання для дітей, які вже читають. Але, плануючи роботу на уроці, вчитель не може спрогнозувати правильність читання дітьми та вірне донесення змісту до дітей, що будуть слухати цей текст. З цього приводу теж потрібні методичні рекомендації авторів.
Замало матеріалу для відпрацювання навичок читання для дітей, які тільки вчаться читати, а саме: складових, «променевих» таблиць, «пірамідок» тощо. Не враховано у підручнику наявність «стрічки» вивчених букв.
Висновки: Буквар  є основною складовою навчально-методичного комплекту з навчання грамоти у 1 класі шкіл з російською мовою навчання. Підручник має чітку структуру відповідно до вимог програми з навчання грамоти першокласників. Цікаві завдання заохочують дітей до роздумів, сприяють розвитку зв’язного мовлення, творчих здібностей. Оригінальне художнє оформлення відповідає віковим особливостям сучасних першокласників. Для більш ефективної роботи з цим підручником треба внести корективи, враховуючи зауваження та побажання вчителів.

Участь  у семінарі-практикумі для вчителів початкових класів "Проектна технологія як засіб формування дослідницької компетентності учнів початкової школи" (2014 р.)




  

     Участь у творчій майстерні педагога "Організація проектної діяльності учнів початкової школи" (2016р.)


















Зональна педагогічна майстерня "Науково-методичний супровід розвитку особистості в освітньому просторі: якісна освіта та її психологічна підтримка" (2016 р.)




















Участь і перемога
у І (міському) етапі Всеукраїнського конкурсу
"Учитель року - 2017"
в номінації "Початкова освіта"





 



3 коментарі:

  1. Корисна інформація, особливо для вчителя першого класу!

    ВідповістиВидалити
  2. Учитись важко, а учить ще важче. Але не мусиш зупинятись ти. Як дітям віддаси усе прекрасне, то й сам сягнеш нової висоти...
    П.Сингаївський

    ВідповістиВидалити